3پرسش و پاسخ راجب تصفیه اب

پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400
10:30
sed mehdi

سه پرسش و پاسخ تصفیه اب صنعتی [1400]

روش های مختلفی برای تصفیه آب وجود دارد.دستگاه تصفیه اب صنعتی شما به کدام روش نگاه کردید؟ درمان متداول: انعقاد و فیلتراسیون. فیلتراسیون بیولوژیکی ج. فیلتراسیون غشایی: اولترافیلتراسیون ، نانو فیلتراسیون و اسمز معکوس. ضد عفونی: کلرزنی و اشعه ماورا بنفش e. مشاوره آب جوش

نحوه عملکرد این روش برای بهبود کیفیت آب را توصیف کنید.قیمت تصفیه اب این روش چه چیزی را از آب پاک می کند؟ کار انعقادی با افزودن آهن یا آلومینیوم به آب. این مواد شیمیایی باعث اتصال ذرات محلول و معلق به یکدیگر می شوند. ذرات متصل شده (که floc نامیده می شوند) سنگین تر شده و از آب می ریزند. تصفیه دو نوع اصلی وجود دارد: فیلتراسیون ماسه آهسته (استفاده از باکتری برای مصرف آلاینده ها و عبور آب از فیلتر ماسه ریز) و فیلتراسیون سریع ماسه (مجبور کردن آب با وجود فیلتر شنی).

فیلتراسیون آهسته شن و ماسه می تواند تقریباً تمام آلودگی ها را از آب پاک کند ، اما فیلتراسیون سریع شن و ماسه نمی تواند ذرات ریز مانند ویروس ها را از بین ببرد. فیلتراسیون بیولوژیکی با استفاده از میکروب های طبیعی ، آلاینده های موجود در آب را بلعیده و آنها را به مواد کم خطرتر (مانند اکسیژن و دی اکسید کربن) تبدیل می کند. فیلتراسیون غشایی با اجازه دادن به مولکولهای کوچکتر از اندازه منافذ از طریق فیلتر کار می کند. اولترافیلتراسیون باکتری ها ، پروتوزوآها و برخی ویروس ها را از بین می برد. فیلتراسیون نانو این میکروب ها و همچنین اکثر مواد آلی طبیعی و برخی مواد معدنی (به خصوص یون های دو ظرفیتی که مسئول آب سخت هستند) را از بین می برد. اسمز معکوس کدورت ، از جمله میکروب ها و تقریباً کلیه مواد محلول را از بین می برد.

در حالی که اسمز معکوس بسیاری از مواد معدنی مضر را از بین می برد ، برخی مواد معدنی سالم مانند کلسیم و منیزیم را نیز از بین می برد. در ضد عفونی معمولی از کلر برای غیرفعال سازی میکروب های موجود در آب استفاده می شود. کلرزنی می تواند تعداد زیادی از باکتری ها ، ویروس ها و پروتوزوئاها را غیرفعال کند ، اما نمی تواند Cryptosporidium را غیرفعال کند. اشعه ماورا بنفش از نور خورشید برای ضد عفونی آب استفاده می کند. در حالی که این فرآیند معمولاً برای تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گرفت ، اما روشی در حال رشد برای تصفیه آب آشامیدنی است. پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت چند ساعت ، ویروس ها و باکتری ها غیرفعال می شوند. مشاوره آب جوش در مواردی كه كلی فرم مانند E. coli در آب تصفیه شده شناسایی شود یا سیستم جدیدی راه اندازی شود ، توسط دولت صادر می شود. جوشاندن آب میکروب های بیماری زا را غیرفعال می کند اما مواد شیمیایی یا سایر آلودگی ها را از بین نمی برد .


مشخصات فنی

· بدون برق

· بدون کلر ، برم ، ید استفاده نشده است

· نیازی به آب روان نیست

· میزان جریان: 5 لیتر در ساعت

· عمر جاذب (پیشنهاد شده): ~ 2000 لیتر

· ظرفیت ذخیره سازی: 18 لیتر

تجزیه و تحلیل فنی - اقتصادی - اقتصادی

· هزینه جایگزین جاذب: Rs. 600 / -

· هزینه نگهداری / ماه: 150 / - (500 پوند لیتر در ساعت)

· واحد فیلتراسیون تجاری که به منظور از بین بردن فلوریداسیون آب برای اهداف داخلی است ، در بازار موجود نیست. واحد فیلتراسیون توسعه یافته می تواند نویدبخش تجاری سازی باشد.

· واحد را می توان در مناطق غنی از فلوراید هندوستان از طریق Govt / پشتیبانی غیر دولتی مستقر کرد

ما در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی تحت عنوان "مدل سازی ژئوشیمیایی آلودگی فلوراید در آبهای زیرزمینی منطقه Birbhum ، بنگال غربی" هستیم که هدف اصلی آن کشف منشا و مکانیسم غنی سازی فلوراید در آبهای زیرزمینی است. این مطالعه ما را تشویق کرده است تا کار در زمینه فلورزدایی آب های زیرزمینی را انجام دهیم.

ما در حال برنامه ریزی برای استقرار برخی از مدل های کاری "واحد فلورزدایی" در روستاهای مبتلا به فلوراید در منطقه بیربوم ، بنگال غربی هستیم.

منبع:
www.safewater.org


[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آب شیرین کن صنعتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]