قیمت فیلتر ممبران امریکایی

سه شنبه 8 تير 1400
8:11
sed mehdi

قیمت فیلتر ممبران امریکایی دستگاه تصفیه آب RO از 0 تا100


ضرورت استفاده از آنتی اسکالانت

همان‌طور که گفته شده با وجود املاح و نمک‌های محلول مانند کلسیم، منیزیم و غیره در آب در هنگام تصفیه آنها و عبور آنها از ممبران و بعد از جدا شدن آنها از آب این املاح به مرور بر روی فیلترهای ممبران به صورت رسوب می‌نشینند. این رسوبات باعث کاهش کارایی دستگاه تصفیه آب می‌شود. جهت جلوگیری از این مشکل از مواد ضد رسوب مانند آنتی اسکالانت‌ها در دستگاه‌های تصفیه آب استفاده می‌شود. در صورت عدم استفاده از آنتی اسکالانت‌ها در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی مشکلاتی از قبیل موارد زیر به وجود خواهد آمد:

کاهش راندمان تولید و افزایش TDS خروجی

کاهش میزان دبی خروجی

باز شدن منافذ و پارگی غشا در اثر تجمع رسوبات

از دیگر مقالات مرتبط ما دیدن فرمایید:

سوال و جواب اب شیرین کن[2021]

آب پاکسازان شرکت تصفیه آب صنعتی | 0تا100فیلتر شنی

3پرسش و پاسخ راجب تصفیه اب


بنابراین می‌توان با تزریق مداوم آنتی اسکالانت‌ها به دستگاه‌های تصفیه آب مانع از رسوبات بر روی ممبران شد. در این صورت عمر ممبران نیز افزایش خواهد یافت. با توجه به توضیحات داده شده مشخص شد که استفاده از مواد رسوب‌زدا جهت دستگاه‌های تصفیه آب ضروری و پر اهمیت می‌باشد. قدم بعدی مقدار دوز این ماده مطرح است. به چه مقدار آنتی اسکالانت‌ها باید در دستگاه‌های تصفیه آب تزریق شوند؟ در ادامه در مورد این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد.

تصفیه آب کشاورزی

متاسفانه وضعیت آب در سال‌های اخیر با توجه به شرایط خشک سالی و گرمای هوا بدتر شده و شاهد این هستیم که در مناطقی با هوای و خاک مناسب، آب با کیفیت جهت کشت در دسترس نیست بدین منظور از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی ویژه صنعت کشاورزی استفاده می‌‍شود تا آب به کیفیت استاندارد برسد. این دستگاه بستگی به نوع محصول و متراژ زمین طبقه بندی شده و ساخته می‌شوند.

بهترین تصفیه آب صنعتی

عمل تصفیه آب در دنیا به روش‌ها و تکنیک‌های مختلف و متفاوتی صورت می‌گرید. به جرات می‌توان گفت در بین تمام روش‌های روش اسمز معکوس که به نام‌های مختلفی مانند دستگاه تصفیه آب RO نیز شهر دارد از لحاظ هزینه ،مصرف انرژی و...مقرون به صرفه ترین روش، همچنین از لحاظ دقت در آب محصول مورد نظر دارای بالاترین دقت و از لحاظ ظرفیت،دارای هیچ گونه محدودیتی نیست.

بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی

بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی از نظر کارشناسان و دارندگان این سیستم، دستگاهی است که طراحی و ساخت آن با توجه به آنالیز آب و مقدار نیاز خریدار باشد. طراحی در این سیستم‌ها به قدری مهم است که اگر دستگاهی طراحی نرم افزاری نشده باشد به هیچ وجه کار نمی‌دهد یا حتی اگر کار کند پس از گذشت زمان کوتاهی دچار رسوب و کیپ شدگی می‌شود و این امر موجب هزینههای زیادی جهت سرویس زود به زود دستگاه می‌شود.

مدار برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

معمولا 3 نوع مدار برق برای دستگاه تصفیه آب صنعتی تعریف شده که عبارت‌اند از PLC، ROC و دستی .هر یک از این سیستم‌ها مزیت و معایب خود را دارد که بسته به نیاز مشتری ساخته می‌شود.در واقع می‌توان گفت ROC نوعی از PLC است.به عنوان مثال یکی از تفاوت‌های‌ میان PLC,ROC و حالت دستی در نمایش ارورها و خطاهایی که ممکن است در سیستم پیش بیاید است.

تصفیه آب و پساب‌های صنعتی

تصفیه اب با تصفیه پساب‌های صنعتی بسیار از یک دیگر متفاوت می‌باشند. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی برای تصفیه آب با بازه تی دی اس از 0 تا 70000 می‌باشد ولی تصفیه پساب‌ها در دسته‌ی تصفیه فاضلاب بوده و فرمت کار آن فرق دارد.

پمپ تصفیه آب صنعتی

به جرات می‌توان گفت اصلی ترین قطعه بعد از ممبرین، پمپ تصفیه آب صنعتی می‌باشد که انتخاب آن در نگهداری و طول عمر دستگاه تاثیر چشمگیری دارد. طبقه بندی پمپ‌ها بر اساس دبی، هد، جنس، توان(کیلووات) و نوع می‌باشد که انتخاب آن نیاز به خروجی طراحی سیستم دارد.

پمپ دستگاه تصفیه آب صنعتی

درون دستگاه‌های تصفیه آب RO، چهار عدد پمپ بکار رفته است که عبارت اند از:پمپ فید، پمپ طبقاتی، پمپ سی ای پی و دوزینگ پمپ(پمپ تزریق).سه پمپ نام برده اول جزو دسته‌ی پمپ‌های سانتر فیوژی قرار دارند که هر سه دارای قسمت الکتروموتور،پروانه و کوپلینگ هستند اما دوزینگ پمپ عمدتا دارای قسمت الکتریکی و قسمت مکانیکی که اکثرا از سیستم مکش و دهش بکار رفته اند، تشکیل شده اند. هر یک از این پمپ‌ها در دستگاه تصفیه آب صنعتی وظیفه‌ی خاصی بر عهده دارند.به طور مثال پمپ فید وظیفه‌ی تامین آب خام از مخزن آب خام برای پمپ طبقاتی را بعهده دارد به همین صورت پمپ طبقاتی وظیفه‌ی تامین فشار مورد نیاز سیستم که در طراحی‌های سیستم RO فشارها متفاوت هستد را تامین می‌کند.پمپ CIP دردستگاه RO بسته به طراحی سیستم عمدتا دارای دو کاربرد هستند 1- انجام عمل شیرین شویی، به این صورت که سیستم پس از هر بار خاموش شدن به صورت خودکار یک دور ممبرین‌های دستگاه توسط آب شیرین(آب محصول) ممبرین‌ها راشستشو می‌دهد.2-به ازای نیاز دستگاه جهت سرویس و اسید شویی سیستم توسط تکنسین‌های متخصص از پمپ CIP جهت اسید شویی استفاده می‌شود و در آخر وظیفه‌ی دوزینگ پمپ درسیستم RO، تزریق مواد شیمیایی مختلف مانند آنتی اسکالانت و یا اسید تزریقی که باز بسته به طراحی دستگاه و اب خام است را بر عهده دارد.


[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آب شیرین کن صنعتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]